BDO krok po kroku – warsztaty on-line dla wytwórców odpadów

×

BDO krok po kroku – warsztaty on-line dla wytwórców odpadów

Cena za 1 osobę: 690 zł + 23% VAT Zamawiam i zobowiązuję się do dokonania przedpłaty. Przesyłając niniejsze zgłoszenie Uczestnik zobowiązuje się do uiszczenia opłaty za to wydarzenie przed terminem jego organizacji. Na bazie wypełnionych danych zostanie wystawiona faktura proforma, którą prześlemy Państwu drogą mailową. W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed wydarzeniem, Uczestnik zostanie obciążony kosztem 75% jego wartości. W przypadku braku informacji o rezygnacji, Uczestnik zostanie obciążony kwotą stanowiącą 100% wartości wydarzenia.

    Dane firmy potrzebne do wystawienia faktury

    Dane osoby kontaktowej

    Dane uczestnika szkolenia










    19 grudnia 2024 r., godz. 9.00 – 15.00

    CEL I ZAKRES

    Celem spotkania jest zdobycie wiedzy i kompetencji, które pozwolą na funkcjonowanie przedsiębiorstwa zgodnie
    z obowiązującym prawem w zakresie obsługi bazy BDO. Spotkanie to składa się z części teoretycznej oraz warsztatów praktycznych.

    ODBIORCY

    Warsztaty są kierowane przede wszystkim do:
    pracowników rozpoczynających swoją przygodę z gospodarką odpadami i pracą z rejestrem
    BDO we wszystkich przedsiębiorstwach i urzędach
    pracowników zajmujących się odbiorem odpadów
    urzędników zajmujących się gospodarką odpadami

    ✍ PROGRAM

    Część teoretyczna:
    1. Definicje wynikające z ustawy o odpadach
    2. Obowiązek rejestracji w BDO – kogo dotyczy?
    3. Zwolnienia z prowadzenia ewidencji odpadów (zmiany od 1 stycznia 2025 r.)
    4. Ewidencja odpadów – uproszczona, pełna – kto musi ją prowadzić?
    5. Decyzje administracyjne w zakresie odpadów – pozwolenie na wytwarzanie,
    zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów
    6. Obowiązki transportującego odpady
    7. Terminy oraz sankcje wynikające z ustawy o odpadach
    8. Kontrola WIOŚ – na co zwrócić uwagę? Co jest sprawozdane podczas kontroli
    z zakresu gospodarki odpadami? 

    Część praktyczna:
    1. Pierwsze logowanie do bazy BDO
    2. Jak złożyć wniosek rejestrowy i wnioski aktualizacyjne w BDO?
    3. Jak dodać nowe Miejsce Prowadzenia Działalności?
    4. Użytkownicy w BDO – rola użytkowników głównych i podrzędnych
    5. Wystawianie Karty Przekazania Odpadów – cały proces prawidłowego przekazania odpadów
    6. Prowadzenie Katy Ewidencji Odpadów – wytwarzanie odpadów w instalacji oraz poza instalacją,
    wytwarzanie odpadów w ramach świadczenia usług (omówienie przypadków)
    7. Sporządzenie sprawozdania w bazie BDO – terminy, praktyczne wskazówki
    8. Najczęstsze błędny w bazie BDO
    9. Podsumowanie i dyskusja

    PROWADZĄCY

    Mateusz Puścian
    Magister Inżynier ochrony środowiska, audytor Wiodący Systemów Zarządzania Środowiskiem według ISO 14001:2015.
    Specjalista w zakresie przepisów prawnych dotyczących gospodarki odpadami (BDO), gospodarki wodno-ściekowej,
    emisyjnej i f-gazowej (CRO, BDS). Doświadczenie zbierał w pracy administracyjnej w Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska,
    gdzie przeprowadzał analizy środowiskowe w oprogramowaniu GIS. Autor licznych opracowań dot. gospodarki odpadowej,
    w tym zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów, pozwoleń na wytwarzanie odpadów oraz pozwoleń wodnoprawnych
    i emisyjnych. Zewnętrzny ekspert w firmach konsultingowych z zakresu prawa ochrony środowiska w przedsiębiorstwach.
    Prelegent na licznych szkoleniach z zakresu ustawy odpadowej, wodnej, opakowaniowej i f-gazowej,
    w tym również dla Organów Administracji Rządowej. Zajmuje się doradztwem prawnym i merytorycznym
    z zakresu szeroko pojętej ochrony środowiska.

    CENA

    Cena za 1 osobę: 690 zł + 23% VAT

    KONTAKT

    ☎️(+ 48) 511 003 137
    ✉️ biuro@platformawiedzy.com.pl
    💻https://platformawiedzy.com.pl/

    Scroll to Top